Komunikacja z odbiorcą

Komunikacja z drugim człowiekiem nie musi następować wyłącznie w sposób bezpośredni, czyli w rozmowie w cztery oczy. W dobie naszych czasów, coraz popularniejsza jest komunikacja w sposobie pośrednim, z którą mamy do czynienia na wielu płaszczyznach. Jak się okazuje, nośnikiem mogą być tutaj najróżniejsze zdobycze współczesnej techniki. Przykładem może być chociażby Internet, z którego pomocą wielu dziennikarzy porozumiewa się ze swoimi potencjalnymi adresatami. Ich przekaz może zostać przez nas odebrany o dowolnej porze dnia i nocy. Podobnie jest w przypadku komunikowania się za pośrednictwem prasy. W każdej chwili możemy sięgnąć po czasopismo, w którym dana dziennikarka będzie dzielić się swoimi poglądami dotyczącymi ostatnich wydarzeń w kraju czy za granicą. Nie mamy z nią bezpośredniego kontaktu, a jednak za pośrednictwem gazety jesteśmy w stanie dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy. Formą komunikatu jest nawet plakat, który swoją treścią bądź grafiką także coś nam przekazuje. Niektórzy ludzi uważają, że komunikacja z drugą osobą za pomocą portali społecznościowych jest bezpośrednia, jednakże tak naprawdę odbywa się ona wyłącznie za pośrednictwem medium w postaci wirtualnej przestrzeni. Na pewno nie jest ona tak wartościowa, jak tradycyjna relacja z drugim człowiekiem, w cztery oczy. Jak widać, w dobie naszych czasów mamy wiele możliwości na komunikowanie się z naszym potencjalnym odbiorcą – wystarczy tylko zdecydować się na taki przekaźnik, który będzie nam najlepiej odpowiadał. Bez wątpienia najlepszy jest niezawodny kontakt w cztery oczy, ponieważ w takim wypadku nie ograniczamy się jedynie do słów. Równie ważną rolę w naszej wypowiedzi pełni bowiem mimika czy gestykulacja, która z pewnością pomoże nam jeszcze dobitniej wyrazić dokładnie to, co chcemy przekazać.