Co możemy zrobić, gdy źle wpiszemy numer konta bankowego odbiorcy?

W dzisiejszym burzliwym świecie ludzie podejmują szybkie decyzje. Często w ich wyniku może dojść do poważnych błędów, które mogą prowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji. Może być tak w przypadku zwykłego przelewu w banku lub przez internet. Jeżeli chodzi o [b]pieniądze[/b], chyba każdy z nas nie chce łatwo ich tracić, tym bardziej w wyniku nieprzemyślanych i głupich błędów. Przed złym wpisaniem numery konta bankowego odbiorcy, chroni nas [b]standard numeracji rachunków bankowych[/b], jednak nie zawsze jest skuteczny, bo mogą się zdarzyć różne sytuacje.

Może zdarzyć się tak, że numer, który wpisaliśmy jest prawidłowy, co oznacza, że system znalazł odbiorcę, lecz nie tego, co chcieliśmy. W takiej sytuacji należy liczyć na to, że może [b]przelew[/b] nie doszedł jeszcze do skutku i jest on przygotowany do realizacji. Może być tak na przykład, kiedy ustawiliśmy moment przelewu z przyszłą datą. A więc zawsze dobrze jest przede wszystkim sprawdzić status takiego przelewu, aby wiedzieć na jakim etapie się znajduje.

Jednak, kiedy pieniądze zostaną już przelane na [b]konto[/b] odbiorcy, mogłoby się wydawać, że pies pogrzebany, lecz nie koniecznie. W tym przypadku klient może domagać się od banku dochodzenia, w celu zwrotu pieniędzy, jeżeli oczywiście udowodni się pomyłkę. Należy wiedzieć o tym, że bank nie ma obowiązku sprawdzania pozostałych danych, jeżeli [b]numer rachunku[/b] uzna za prawidłowy. Dlatego gdy zauważymy pomyłkę powinniśmy się jak najszybciej do niego zgłosić.